Lastiklerimi Nasıl Kullanmalıyım?

-Kaldırım kenarları vb gibi yüksekliklerin üzerine çıkarken yavaş olunuz.
- Sürüşünüze dikkat ediniz
- Aracınızı park ederken, lastiğin aracınızla kaldırım arasına sıkışmasından kaçınınız.
- Sportif kalkışlardan, virajlara çok hızlı girmekten ya da ani fren yapmaktan kaçınınız Eğer bu kurallara uymazsanız, o zaman lastiğinizin iskeletine zarar verebilirsiniz.
Çoğunlukla, lastiğin dış yüzeyinde bir kabartı belirir, bu da taban tellerinin kırılmış olduğunun göstergesidir. Bundan kaynaklanan hasarlar da yüksek hızda seyredildiği ya da araç yüklü olduğu durumlarda tehlikeli olur. Her halükarda, lastiğinizin kullanım ömrü önemli ölçüde azalır.
- Lastiklerinizin dengesini (balans) ve paralelliğini kontrol ettiriniz
Dengeleme, yani yükün eşit dağılımı, titreşimleri ortadan kaldırmak için gereklidir. Böylelikle lastiklerin ve aynı zamanda süspansiyon, direksiyon ve rulman unsurlarının erkenden aşınmasına engel oluruz.
Paralellik, lastiklerin araca göre açısına denk düşer. Arabanın şasesine göre tekerleri düzelterek, lastiklerinizin anormal biçimde ve çabuk yıpranmasına engel olursunuz. Lastikler paralel olmadığında, lastikler hızla aşınır ve fazlasıyla akaryakıt tüketimi meydana gelir.

Bu kusurların düzeltilmesi ile, arabanızın yol tutuşu daha iyi olacak, daha fazla güvenlik sağlayacaktır. Paralellik kontrolü ve ayarları yaklaşık 60 dakika sürmektedir.
- Lastiklerinizin basıncını her zaman soğuk halde kontrol ettiriniz. (lastikleriniz en az iki saattir kullanılmamış olmalı; ya da düşük hızda 3 km’den az gitmiş olmalısınız) aksi takdirde, önerilen basınç değerine 0,3 bar ekleyiniz.
Zamanla, lastiğiniz hava alacaktır. Kötü şişirilmiş bir lastik şunlara yol açar:
- Yo tutuşunuz kötüleşir
- fren mesafeniz uzar
- Akaryakıt tüketiminiz artar
- lastiğiniz patlama riski ile karşı karşıyadır.
- Subapınızı kontrol ediniz.
- Bu unsur lastiğinizin sızdırmazlığını sağlamaktadır ve dolayısıyla uzun ömürlü olmasında rol oynar. Bu nedenle çok önemli bir parçadır.
- Merkezkaç kuvvetinden dolayı çok yüksek basınçlara maruz kaldığından, git gide aşınır. - Her lastik değiştirildiğinde subapınızı da değiştiriniz.
Subapın iyi bir sızdırmazlık sağlamak için her zaman kapağı da olmalıdır.
- Enjeksiyonlara dikkat: Sızdırmazlık malzemelerinin subap yoluyla enjekte edilmesi (patlama karşıtı sprey gibi), sadece geçici ve kısmi bir çözüm olabilir. Bu malzemeler ayrıca lastik, tekerlek, subap, vs ile uyum sorunu yaratabilirler.
Bir Önceki Sayfa